17-APRIL-2021 MESSAGES

1) 🌹 శ్రీమద్భగవద్గీత - 591 / Bhagavad-Gita - 591 - 18-2 🌹 
2) 🌹. భగవద్గీత యథాతథం - 1 - 43🌹 
3) 🌹. విష్ణు సహస్ర నామ తత్వ విచారణ - 370 371 / Vishnu Sahasranama Contemplation - 370, 371🌹
4) 🌹 Daily Wisdom - 99🌹
5) 🌹. వివేక చూడామణి - 62🌹
6) 🌹Viveka Chudamani - 62🌹
7) 🌹. దేవాపి మహర్షి బోధనలు - 73🌹
8) 🌹. నిర్మల ధ్యానములు - 5🌹
9) 🌹. శ్రీ లలితా చైతన్య విజ్ఞానము - 253 / Sri Lalita Chaitanya Vijnanam - 253🌹 
10) 🌹. దకారాది శ్రీ దుర్గా సహస్రనామ స్తోత్రము 🌹

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. శ్రీమద్భగవద్గీత - 591 / Bhagavad-Gita - 591 🌹*
✍️. స్వామి భక్తి వేదాంత శ్రీ ప్రభుపాద
📚. ప్రసాద్ భరద్వాజ

*🌴. 18వ అధ్యాయము - మోక్ష సన్యాస యోగం - సన్న్యాసము యొక్క పూర్ణత్వము - 02 🌴*

02. శ్రీభగవానువాచ
కామ్యానాం కర్మణాం న్యాసం సన్న్యాసం కవయో విదు: |
సర్వకర్మఫలత్యాగం ప్రాహుస్త్యాగం విచక్షణా: ||

🌷. తాత్పర్యం : 
శ్రీకృష్ణభగవానుడు పలికెను : విషయకోరికల పరమగు కర్మలను త్యజించుటయే సన్న్యాసమని విజ్ఞులు పలుకగా, సర్వకర్మల ఫలమును విడుచుటయే త్యాగమని బుద్ధిమంతులు పలుకుదురు.

🌷. భాష్యము :
ఫలమును గోరి కర్మల నొనరించుటను నిశ్చయముగా త్యజించవలెను. అదియే భగవద్గీత ఉపదేశము. కాని ఆధ్యాత్మికజ్ఞానమును గూర్చు కర్మలను మాత్రము ఎన్నడును విడువరాదు. ఈ విషయము రాబోవు శ్లోకములలో మరింత విశదీకరింపబడగలదు. ఒక ప్రత్యేక ప్రయోజనము కొరకై యజ్ఞము నాచరించు విధానములు వేదములందు తెలుపబడియున్నవి. 

సత్పుత్రుని పొందుటకు లేదా ఊర్థ్వలోకములను చేరుటకు కొన్ని ప్రత్యేక యజ్ఞములున్నను, కోరికలచే ప్రేరితము లయ్యెడి యజ్ఞములను ఆపివేయవలెను. కాని హృదయ పవిత్రీకరణమునకు లేదా ఆధ్యాత్మికజ్ఞానమునందు పురోభివృద్దికి దోహదములగు యజ్ఞములను ఎన్నడును త్యజింపరాదు.
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

*🌹 Bhagavad-Gita as It is - 591 🌹
✍️ Swami Bhakthi Vedantha Sri Prabhupada
📚 Prasad Bharadwaj

*🌴 Chapter 18 - Moksha Sanyasa Yoga - The Perfection of Renunciation - 02 🌴*

02. śrī-bhagavān uvāca
kāmyānāṁ karmaṇāṁ nyāsaṁ sannyāsaṁ kavayo viduḥ
sarva-karma-phala-tyāgaṁ prāhus tyāgaṁ vicakṣaṇāḥ

🌷 Translation : 
The Supreme Personality of Godhead said: The giving up of activities that are based on material desire is what great learned men call the renounced order of life [sannyāsa]. And giving up the results of all activities is what the wise call renunciation [tyāga].

🌹 Purport :
The performance of activities for results has to be given up. This is the instruction of Bhagavad-gītā. But activities leading to advanced spiritual knowledge are not to be given up. This will be made clear in the next verses. In the Vedic literature there are many prescriptions of methods for performing sacrifice for some particular purpose. 

There are certain sacrifices to perform to attain a good son or to attain elevation to the higher planets, but sacrifices prompted by desires should be stopped. However, sacrifice for the purification of one’s heart or for advancement in the spiritual science should not be given up.
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #భగవద్గీత #BhagavadGita
Join and Share 
🌹. భగవద్గీత BhagavadGita Telegram, FB Groups 🌹
https://t.me/bhagavadgeethaa/
www.facebook.com/groups/bhagavadgeethaa/

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. భగవద్గీత యథాతథం - 1 - 043 🌹*
AUDIO - VIDEO
సేకరణ : ప్రసాద్ భరద్వాజ

అధ్యాయం 1, శ్లోకం 43
43
ఉత్సన్నకులధర్మాణాం
మనుష్యాణాం జనార్దన |
నరకే నియతం వాసో
భవతీత్యనుశుశ్రుమ ||

తాత్పర్యము : 
ఓ కృష్ణా ! ఓ జనార్థనా ! కులధర్మములను నాశనము చేయువారు శాశ్వతముగా నరకవాసము చేయుదురని గురుశిష్య పరంపరానుగతముగా నేను వినియుంటిని.

భాష్యము : 
అర్జునుడు తన ప్రతిపాదనలను సొంత అనుభవాల ఆధారముతో కాక, తాను ప్రామాణిక వ్యక్తుల నుండి పొందిన జ్ఞానము ఆధారముతో మాట్లాడుచున్నాడు. ఇదే జ్ఞానమును సంపాదించుటకు సరైన మార్గము. జ్ఞానములో స్థిరులైన వారి నుంచి మాత్రమే ఎవరైనా సరైన జ్ఞానమును పొందే అవకాశం ఉన్నది. వర్ణాశ్రమ ధర్మాల ప్రకారము మనిషి చనిపోయేలోపు తాను చేసిన పాపాలకు ప్రాయశ్చిత్తం చేయవలసి ఉంటుంది. లేనిచో ఆ పాపాల పర్యవసనాలను అనుభవించటకు నరకమునకు వెళ్ళవలసి ఉంటుంది.

….పరమపూజ్యశ్రీ శ్రీమత్‌ ఎ సి భక్తి వేదాంత స్వామి ప్రభుపాదుల వారి ‘భగవద్గీత యథాతథం’ నుంచి ఇస్కాన్‌ హైదరాబాద్‌ వారి సౌజన్యంతో ….
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #భగవద్గీత #BhagavadGita #గీతాసారం #GitaSaram
Join and Share 
🌹. భగవద్గీత BhagavadGita Telegram, FB Groups 🌹
https://t.me/bhagavadgeethaa/
www.facebook.com/groups/bhagavadgeethaa/

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. విష్ణు సహస్ర నామ తత్వ విచారణ - 370, 371 / Vishnu Sahasranama Contemplation - 370, 371 🌹*
📚. ప్రసాద్ భరద్వాజ

*🌻 370. మహాభాగః, महाभागः, Mahābhāgaḥ 🌻*

*ఓం మహాభాగాయ నమః | ॐ महाभागाय नमः | OM Mahābhāgāya namaḥ*

మహాభాగః, महाभागः, Mahābhāgaḥ

స్వేచ్ఛయా ధారయన్ దేహం భుంక్తే భాగజనీనిచ ।
మహాంతి భోజనానీతి మహాభాగో ఇతీర్యతే ॥
మహాన్ భాగో భాగ్యమస్య స్వావతారేషుదృశ్యతే ।
ఇతి వా హి మహావిష్ణుర్మహాభాగ ఇతీర్యతే ॥

తన ఇచ్ఛచే ఆయా అవతారములయందు దేహమును ధరించుచు తన భాగముచే లేదా భాగ్యముచే జనించిన ఉత్కృష్టములగు భోజనములను అనుభవించును. కావున మహాభాగః అనబడును.

లేదా ఆయా అవతారములయందు ఇతనికి మహా భాగము లేదా గొప్పదియగు భాగ్యము కలదు.

సశేషం... 
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 

*🌹. VISHNU SAHASRANAMA CONTEMPLATION- 370🌹*
📚. Prasad Bharadwaj 

*🌻370. Mahābhāgaḥ🌻*

*OM Mahābhāgāya namaḥ*

स्वेच्छया धारयन् देहं भुंक्ते भागजनीनिच ।
महांति भोजनानीति महाभागो इतीर्यते ॥
महान् भागो भाग्यमस्य स्वावतारेषुदृश्यते ।
इति वा हि महाविष्णुर्महाभाग इतीर्यते ॥

Svecchayā dhārayan dehaṃ bhuṃkte bhāgajanīnica,
Mahāṃti bhojanānīti mahābhāgo itīryate.
Mahān bhāgo bhāgyamasya svāvatāreṣudr̥śyate,
Iti vā hi mahāviṣṇurmahābhāga itīryate.

Assuming a body of His own free will, He enjoys supreme felicities which is His portion. Or great fortune arises as a result of His incarnations.

🌻 🌻 🌻 🌻 🌻 
Source Sloka
विक्षरो रोहितो मार्गो हेतुर्दामोदरस्सहः ।महीधरो महाभागो वेगवानमिताशनः ॥ ४० ॥

విక్షరో రోహితో మార్గో హేతుర్దామోదరస్సహః ।మహీధరో మహాభాగో వేగవానమితాశనః ॥ ౪౦ ॥

Vikṣaro rohito mārgo heturdāmodarassahaḥ ।Mahīdharo mahābhāgo vegavānamitāśanaḥ ॥ 40 ॥

Continues....
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

*🌹. విష్ణు సహస్ర నామ తత్వ విచారణ - 371 / Vishnu Sahasranama Contemplation - 371🌹*
📚. ప్రసాద్ భరద్వాజ

*🌻 371. వేగవాన్, वेगवान्, Vegavān 🌻*

*ఓం వేగవతే నమః | ॐ वेगवते नमः | OM Vegavate namaḥ*

వేగోఽజవోఽస్తి నృహరేర్యస్యేత్యేవ స వేగవాన్ ।
మనసో జవీవ ఇతి శ్రుతి భాగ సమీరణాత్ ॥

వేగము (జవము శీఘ్రగమన యోగ్యత) ఇతనికి కలదు. అనేజ దేకం మనసో జవీయః (ఈశా 4) ఆత్మ తత్త్వము ఒక్కటియే; అది చలించునది కాదు. ఐననూ మనస్సుకంటెను వేగము గలది అను శ్రుతి వచనము ఇచట ప్రమాణము.

సశేషం... 
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 

*🌹. VISHNU SAHASRANAMA CONTEMPLATION- 371🌹*
📚. Prasad Bharadwaj 

*🌻371. Vegavān🌻*

*OM Vegavate namaḥ*

वेगोऽजवोऽस्ति नृहरेर्यस्येत्येव स वेगवान् ।
मनसो जवीव इति श्रुति भाग समीरणात् ॥

Vego’javo’sti nr̥hareryasyetyeva sa vegavān,
Manaso javīva iti śruti bhāga samīraṇāt.

One of tremendous speed. Īśā Up. (4) says Aneja dekaṃ manaso javīyaḥ / अनेज देकं मनसो जवीयः the Atman moves not. It is one, but it is far more quick than the mind.

🌻 🌻 🌻 🌻 🌻 
Source Sloka
विक्षरो रोहितो मार्गो हेतुर्दामोदरस्सहः ।महीधरो महाभागो वेगवानमिताशनः ॥ ४० ॥

విక్షరో రోహితో మార్గో హేతుర్దామోదరస్సహః ।మహీధరో మహాభాగో వేగవానమితాశనః ॥ ౪౦ ॥

Vikṣaro rohito mārgo heturdāmodarassahaḥ ।Mahīdharo mahābhāgo vegavānamitāśanaḥ ॥ 40 ॥

Continues....
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #విష్ణుసహస్రనామములు #VishnuSahasranama
Join and Share
విష్ణు సహస్రనామ స్తోత్రము / Vishnu Sahasranama group. 
https://t.me/vishnusahasranaam
www.facebook.com/groups/vishnusahasranaam/

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹 DAILY WISDOM - 99 🌹*
*🍀 📖 The Ascent of the Spirit 🍀*
📝 Swami Krishnananda
📚. Prasad Bharadwaj

*🌻 8. Dharma is the Principle of the Unity of the Self, Spiritually 🌻*

It is hard to give a dictionary definition of dharma or find an apt synonym for it in the English language; for, dharmais that all-pervasive cohesive principle, which keeps all things in a harmonious state of integration. Now, this harmony and integration is discoverable in every level of life. 

Physically, it is the energy which holds one’s body in unison and does not allow it to disintegrate; vitally, it is the force which keeps the pranamoving in harmony with the body; mentally, it is the power which maintains the sanity of thought and keeps the psychological apparatus working in an orderly fashion and does not allow it to run riot in a haphazard manner; morally, it is the urge which recognises as much value in others as in one’s own self and regards in them the proper status, which they are occupying in their own places; intellectually, it is the logical principle of coherence of judgment and correspondence of idea with fact. 

In the external universe, it acts as the force of gravitation, physically; as mutual reaction, chemically; as the principle of growth and sustenance, biologically; as cooperative enterprise, socially. Finally, it is the principle of the unity of the Self, spiritually.

Continues...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #DailyWisdom #SwamiKrishnananda
Join and Share 
🌹. Daily satsang Wisdom 🌹 
www.facebook.com/groups/dailysatsangwisdom/
https://t.me/Seeds_Of_Consciousness

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. వివేక చూడామణి - 62 / Viveka Chudamani - 62🌹*
✍️ రచన : *పేర్నేటి గంగాధర రావు*
సేకరణ : ప్రసాద్ భరద్వాజ 

*🍀. 19. బ్రహ్మము - 2 🍀*

223. తనకు తాను బ్రహ్మముతో సమానమని గుర్తించిన తరువాత, విముక్తిని సాధించి, అన్ని సంసార బంధనాల నుండి విడుదల పొందిన జ్ఞాని బ్రహ్మాన్ని చేరగలడు. ఆ బ్రహ్మమే రెండవది ఏమిలేని అసలైన బ్రహ్మానంద స్థితి. 

224. ఒక సారి బ్రహ్మాన్ని తెలుసుకొన్న తరువాత ఎవరు తిరిగి మార్పులతో కూడిన ప్రపంచానికి రారు. అందువలన ప్రతి ఒక్కరు పూర్తిగా తాను బ్రహ్మముతో సమానమని తెలుసుకోవాలి. 

225. బ్రహ్మమే ఉన్నది. అదే జ్ఞానము. అదే శాశ్వతము, స్వచ్ఛమైనది. అత్యున్నతమైనది. తనను తాను వ్యక్తీకరించుకొన్న స్థిరమైనది. కనిపించని ఆనంద స్థితి. అది జీవాత్మ కంటే వేరైనది కాదు. లోపల, బయట ఉండేది అదే. అది ఎల్లప్పుడు విజయాన్ని సాధించేది. 

సశేషం....
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 

*🌹 VIVEKA CHUDAMANI - 62 🌹*
✍️ Sri Adi Shankaracharya
Swami Madhavananda
📚 Prasad Bharadwaj

*🌻 19. Brahman - 2 🌻*

223. The realisation of one’s identity with Brahman is the cause of Liberation from the bonds of Samsara, by means of which the wise man attains Brahman, the One without a
second, the Bliss Absolute. 

224. Once having realised Brahman, one no longer returns to the realm of
transmigration. Therefore one must fully realise one’s identity with Brahman.

225. Brahman is Existence, Knowledge, Infinity, pure, supreme, self-existent, eternal and indivisible Bliss, not different (in reality) from the individual soul, and devoid of interior or exterior. It is (ever) triumphant.

Continues.... 
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #వివేకచూడామణి #VivekaChudamani
Join and Share 
🌹. వివేకచూడామణి Viveka Chudamani 🌹
www.facebook.com/groups/vivekachudamani/
www.facebook.com/groups/chaitanyavijnanam/
https://t.me/ChaitanyaVijnanam

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. దేవాపి మహర్షి బోధనలు - 73 🌹* 
✍️. సద్గురు కె. పార్వతి కుమార్
 సేకరణ : ప్రసాద్ భరద్వాజ 

*🌻 54. తప్పుడు కోట 🌻*

కలియుగమున తప్పులు సులభముగ మన్నింతురని, ఒప్పులను శ్లాఘింతురని, మంచి కొంచెమైనను ఫలిత మెక్కువగ నుండునని, చెడు ఎక్కువైనను కొంత క్షమింపబడునని నానుడి కలదు. ఇందలి సత్యము నేతిబీరకాయ వంటిది. మీకు తెలుసునా! ఈ భూమిపై కద్రు స్థానమున “తప్పుడు కోట” ఒకటి గలదు. (కద్రు' స్థానమనగా అధర్మమును ప్రేరేపించు ప్రజ్ఞా కేంద్రము) ఈ కోట కట్టడము తప్పుడుగ జరిగినది. దాని నిర్మాణము తప్పుడు ప్రదేశమున చేయబడినది.

కోట యందలి రాజు తప్పుడు వివాహమాడెను. అతడు తప్పుడు యుద్ధములు గూడ చేసెను. అతని మంత్రులు కూడ తప్పుడు సలహాలనే ఇచ్చెడివారు. రాజు తప్పుడు జూదము లాడెడివాడు. అతనికి తప్పుడు రోగములు వచ్చినవి. అకాలముగ మరణించినాడు. తప్పులు కొంతవరకే సహింపబడగలవు. 

పై తెలిపిన తప్పుడు కోటను కలి ఆవరించిన మానవుని శరీరముతో సరిపోల్చవచ్చును. అందలి జీవునకు కోటలోని రాజునకు పోలికయున్నది. కలి ఆవరించిన జీవుని జననమే తప్పుడుగ జరుగును. పోషణము అపవిత్రమగు ఆహారముతో జరుగును. వివాహము గుణముతో సంబంధములేక జరుగును. అతని జీవన పోరాటము తప్పుల సంకులము. అతని మిత్రులు, సలహాదారులు కూడ తప్పుడు సలహాల నిత్తురు. మధ్యవయస్సుననే రోగములు మీదపడి అకాలమరణము సంభవించును. కలి ఆవరించిన వాని శరీరము కద్రు స్థానములోని తప్పుడు కోట వంటిది. 

సశేషం...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #దేవాపిమహర్షిబోధనలు #సద్గురుపార్వతీకుమార్
Join and Share
భారతీయ మహర్షుల బోధనలు Maharshula Wisdom 
www.facebook.com/groups/maharshiwisdom/
www.facebook.com/groups/chaitanyavijnanam/ 
https://t.me/ChaitanyaVijnanam

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. నిర్మల ధ్యానాలు - ఓషో - 5 🌹*
✍️. సౌభాగ్య
📚. ప్రసాద్ భరద్వాజ

నువ్వు 'దేవుడు' అన్న మాట అన్న క్షణంలోనే అదేదో చాలా దూరంగా వున్న విషయం అన్న స్పృహ కలుగుతుంది. శతాబ్దాల నించే, యుగాల నించీ తరతరాల నుంచీ అందరూ చెబుతున్నది అదే. ఎక్కడో దేవుడు పైన వుంటాడని, ఆకాశంలో మనకందనంత ఎత్తులో వుంటాడని. అదే నువ్వు ప్రేమ' అన్న మాట అంటే అది హృదయానికి చాలా దగ్గర్లో వుంటుంది.

నువ్వు 'దేవుడు' అన్న పదాన్ని వుపయోగించిన క్షణం అది నీకు ఒక వ్యక్తికి సంబంధించిన స్పృహ కలిగిస్తుంది. దేవుడికి పరిమితులు ఏర్పడతాయి. దేవుణ్ణి ఫలానా అని వివరించే వీలు ఏర్పడుతుంది. 

కానీ ప్రేమ అన్నది వ్యక్తి కాదు. అదొక గుణం, అదొక సామీప్యం, ఒక పరిమళం, దానికి పరిమితి లేదు. హద్దుల్లేవు అది అనంతం. నువ్వు దేవుడు అన్న మాట అంటే నువ్వు నిస్పృహకు లోనవుతావు ఏం చెయ్యాలి అని ? అదే అక్కడ ప్రేమ వుంటే నువ్వు ఏమయినా చెయ్యగలవు. 

ప్రేమించడమన్నది నీ లోలోతుల లక్షణం. నీ లోపలి లక్షణం. అందుకనే నా బోధనలన్నీ ప్రేమ అన్న పదం చుట్టూ తిరుగుతాయి. అందరూ దేవుడు అంటే ప్రేమ అన్నారు. నేను! ప్రేమ అంటే దేవుడు అంటాను. 

సశేషం ...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #ఓషోబోధనలు #OshoDiscourse #OshoDailyMeditations #ఓషోనిర్మలధ్యానములు
Join and Share 
🌹 ఓషో బోధనలు - Osho Teachings 🌹
http://www.facebook.com/groups/oshoteachings/
www.facebook.com/groups/chaitanyavijnanam/ 
https://t.me/ChaitanyaVijnanam
https://pyramidbook.in/Chaitanyavijnanam

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. శ్రీ లలితా చైతన్య విజ్ఞానము - 253 / Sri Lalitha Chaitanya Vijnanam - 253 🌹*
*సహస్ర నామముల తత్వ విచారణ*
✍️. సద్గురు శ్రీ కంభంపాటి పార్వతి కుమార్ 
సేకరణ : ప్రసాద్ భరద్వాజ 
మూల మంత్రము : 
*🍁. ఓం ఐం హ్రీం శ్రీం శ్రీమాత్రే నమః 🍁*

*🍀 61. పంచప్రేతాసనాసీనా, పంచబ్రహ్మ స్వరూపిణీ ।*
*చిన్మయీ, పరమానందా, విజ్ఞాన ఘనరూపిణీ ॥ 61 ॥ 🍀*

*🌻 253. 'విజ్ఞానఘనరూపిణీ' 🌻* 

చైతన్యరసమే ఘనీభవించిన రూపము గలది శ్రీమాత అని అర్థము. విజ్ఞాన మను పదమునకు జీవుడను అర్థమున్నది. జీవుల రూపముగ శ్రీమాత చైతన్యమే ఘనీభవించి యుండును. రూపము నిచ్చున దామెయే. దైవాంశగ దిగివచ్చు జీవునికి తన వెలుగును ప్రసాదించి చైతన్యవంతుని గావించి త్రిగుణముల రూపమున ఇచ్ఛా జ్ఞాన క్రియా శక్తుల నొసగి, పంచతత్త్వములతో కూడిన శరీర మిచ్చి, అందు పంచ ప్రాణములను నిలిపి జీవుని ఘనరూపుని జేసి ఆనందము, అనుభూతి, పరిణామము పొందుటకై నక్షత్ర, గ్రహ గోళాది సృష్టిగ యేర్పడినది. శ్రీమాత. ఆమె ఘనరూపమే. సృష్టి, జీవుల ఘన రూపము గూడ ఆమెయే. 

సహజముగ చైతన్య రస స్వరూపిణి అయి వుండియు జీవుల కొఱుకు తానే ఘన రూపము దాల్చినది. జీవుల రూపము, సృష్టి రూపముగ నిలచినది. జీవుల యందు విజ్ఞానముగ గూడ యేర్పడి యున్నది. కావుననే జీవులు పరిణామము చెందుట కవకాశ మేర్పడినది. 

సశేషం...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

*🌹 Sri Lalitha Chaitanya Vijnanam - 253 🌹*
*1000 Names of Sri Lalitha Devi* 
✍️. Ravi Sarma 
📚. Prasad Bharadwaj

*🌻 Vijñānaghana-rūpiṇī विज्ञानघन-रूपिणी (253) 🌻*

She is the essence of pure consciousness. Essence means the subtle form of consciousness. Ānanda or supreme happiness is the gross form of consciousness. 

This is beautifully explained in Bṛhadāraṇayaka Upaniṣad (II.iv.12) says, “Pure and subtle form of consciousness is like dropping a pinch of salt in water. It gets dissolved and cannot be removed from the water. A pinch of salt (subtle) makes the whole pot of water (gross) taste salty. In the same way, the Self comes out as a separate entity (separate entity means me and mine or ego) is destroyed. Then what remains is the Supreme Self alone. Once this state of oneness is attained, there is no question of even the consciousness. But how is this pure consciousness?” This Upaniṣad further says (III.iv.2) “This is your Self that is within all. Everything else (the gross body) is perishable.”

There is another interpretation. Vijñāna means soul or jīva and vijñānaghana means the total sum of souls. Such sum of souls is called the hiraṇyagarbha or the golden egg (please refer nāma 232). Vijñāna can be defined as ‘the absolute freedom revealing itself in the three actions of the Brahman – creation, sustenance and dissolution. The entire manifestation consisting of subject and object is a reflection of vijñāna.”

This interpretation is elaborated in Praśna Upaniṣad (V.2), which says, “sa etasmājjīvaghanāt parātparaṁ” which means He (Brahman) is superior even to hiraṇyagarbha, the sum total of all beings.”

Continues...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
#ChaitanyaVijnanam #PrasadBhardwaj #చైతన్యవిజ్ఞానం #లలితాదేవి #LalithaDevi #లలితాసహస్రనామ #LalithaSahasranama
Join and Share 
🌹. శ్రీ లలితా దేవి చైతన్యము Sri Lalitha Devi Chatanyam 🌹
https://t.me/srilalithachaitanyavijnanam
http://www.facebook.com/groups/srilalithachaitanyavijnanam/

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹

*🌹. దకారాది శ్రీ దుర్గా సహస్రనామ స్తోత్రము 🌹*
📚. ప్రసాద్ భరద్వాజ 

శ్రీగణేశాయ నమః |
శ్రీదేవ్యువాచ |

మమ నామసహస్రం చ శివపూర్వవినిర్మితమ్ |
తత్పఠ్యతాం విధానేన తదా సర్వం భవిష్యతి || 1 ||

ఇత్యుక్త్వా పార్వతీ దేవీ శ్రావయామాస తచ్చతాన్ |
తదేవ నామ సాహస్రం దకారాది వరాననే || 2 ||

రోగదారిద్ర్య దౌర్భాగ్యశోకదుఃఖవినాశకమ్ |
సర్వాసాం పూజితం నామ శ్రీదుర్గాదేవతా మతా || 3 ||

నిజబీజం భవేద్ బీజం మంత్రం కీలకముచ్యతే |
సర్వాశాపూరణే దేవి వినియోగః ప్రకీర్త్తితః || 4 ||

ఓం అస్య శ్రీదకారాదిదుర్గాసహస్రనామస్తోత్రస్య |
శివ ఋషిః, అనుష్టుప్ ఛందః,
శ్రీదుర్గాదేవతా, దుం బీజం, దుం కీలకం,
దుఃఖదారిద్ర్యరోగశోకనివృత్తిపూర్వకం
చతుర్వర్గఫలప్రాప్త్యర్థే పాఠే వినియోగః |

ధ్యానమ్
ఓం విద్యుద్దామసమప్రభాం మృగపతిస్కంధస్థితాం భీషణాం 
కన్యాభిః కరవాలఖేటవిలసద్ధస్తాభిరాసేవితామ్ |
హస్తైశ్చక్రగదాసిఖేటవిశిఖాంశ్చాపం గుణం తర్జనీం 
బిభ్రాణామనలాత్మికాం శశిధరాం దుర్గాం త్రినేత్రాం భజే ||

దుం దుర్గా దుర్గతిహరా దుర్గాచలనివాసినీ |
దుర్గమార్గానుసంచారా దుర్గమార్గనివాసినీ || 1 ||

దుర్గమార్గప్రవిష్టా చ దుర్గమార్గప్రవేశినీ |
దుర్గమార్గకృతావాసా దుర్గమార్గజయప్రియా || 2 ||

దుర్గమార్గగృహీతార్చా దుర్గమార్గస్థితాత్మికా |
దుర్గమార్గస్తుతిపరా దుర్గమార్గస్మృతిపరా || 3 ||

ద్రుగమార్గసదాస్థాలీ దుర్గమార్గరతిప్రియా |
దుర్గమార్గస్థలస్థానా దుర్గమార్గవిలాసినీ || 4 ||

దుర్గమార్గత్యక్తవస్త్రా దుర్గమార్గప్రవర్తినీ |
దుర్గాసురనిహంత్రీ న దుర్గాసురనిషూదినీ|| 5 ||

దుర్గాసరహర దూతీ దుర్గాసురవినాశినీ |
దుర్గాసురవధొన్మత్తా దుర్గాసురవధొత్సుకా || 6 ||

దుర్గాసురవధొత్సాహా దుర్గాసురవధొద్యతా |
దుర్గాసురవధప్రేప్సుర్దుగాసురమఖాంతకృత్ || 7 ||

దుర్గాసురధ్వంసతొషా దుర్గదానవదారిణీ |
దుర్గవిద్రావణకరీ దుర్గవిద్రావణీ సదా || 8 ||

దుర్గవిక్షొభణకరీ దుర్గశీర్షనికృంతినీ |
దుర్గవిధ్వంసనకరి దుర్గదైత్యనికృంతినీ || 9 ||

దుర్గదైత్యప్రాణహరా దుర్గదైత్యాంతకారిణీ |
దుర్గదైత్యహరత్రాత్రీ దుర్గదైత్యాసృగున్మదా || 1ఓ ||

దుర్గదైత్యాశనకరీ దుర్గచర్మాంబరావృతా |
దుర్గయుద్ధొత్సవకరీ దుర్గయుద్ధవిశారదా || 11 ||

దుర్గయుద్ధాసవరతా దుర్గయుద్ధవిమర్దినీ |
దుర్గయుద్ధహాస్యరతా దుర్గయుద్ధాట్టహాసినీ || 12 ||

దుర్గయుద్ధమహామత్తా దుర్గయుద్ధానుసారిణీ |
దుర్గయుద్ధొత్సవొత్సాహా దుర్గదేశనిషేవిణీ || 13 ||

దుర్గదేశవాసరతా దుర్గదేశవిలాసినీ |
దుర్గదేశార్చనరతా దుర్గదేశజనప్రియా || 14 ||

దుర్గమస్థానసంస్థానా దుర్గమధ్యానుసాధనా |
దుర్గమా దుర్గమధ్యానా దుర్గమాత్మస్వరూపిణీ || 15 ||

దుర్గమాగమసంధానా దుర్గమాగమసంస్తుతా |
దుర్గమాగమదుర్ఙ్ఞేయా దుర్గమశ్రుతిసమ్మతా || 16 ||

దుర్గమశ్రుతిమాన్యా చ దుర్గమశ్రుతిపూజితా |
దుర్గమశ్రుతిసుప్రీతా దుర్గమశ్రుతిహర్షదా || 17 ||

దుర్గమశ్రుతిసంస్థానా దుర్గమశ్రుతిమానితా |
దుర్గమాచారసంతుష్టా దుర్గమాచారతొషితా || 18 ||

దుర్గమాచారనిర్వృత్తా దుర్గమాచారపూజితా |
దుర్గమాచారకలితా దుర్గమస్థానదాయినీ || 19 ||

దుర్గమప్రేమనిరతా దుర్గమద్రవిణప్రదా |
దుర్గమాంబుజమధ్యస్థా దుర్గమాంబుజవాసినీ || 2ఓ ||

దుర్గనాడీమార్గగతిర్దుర్గనాడీప్రచారిణీ |
దుర్గనాడీపద్మరతా దుర్గనాడ్యంబుజాస్థితా || 21 ||

దుర్గనాడీగతాయాతా దుర్గనాడీకృతాస్పదా |
దుర్గనాడీరతరతా దుర్గనాడీశసంస్తుతా || 22 ||

దుర్గనాడీశ్వరరతా దుర్గనాడీశచుంబితా |
దుర్గనాడీశక్రొడస్థా దుర్గనాడ్యుత్థితొత్సుకా || 23 ||

దుర్గనాడ్యారొహణా చ దుర్గనాడీనిషేవితా |
దరిస్థానా దరిస్థానవాసినీ దనుజాంతకృత్ || 24 ||

దరీకృతతపస్యా చ దరీకృతహరార్చనా |
దరీజాపితదిష్టా చ దరీకృతరతిక్రియా || 25 ||

దరీకృతహరార్హా చ దరీక్రీడితపుత్రికా |
దరీసందర్శనరతా దరీరొపితవృశ్చికా || 26 ||

దరీగుప్తికౌతుకాఢ్యా దరీభ్రమణతత్పరా |
దనుజాంతకరీ దీనా దనుసంతానదారిణీ || 27 ||

దనుజధ్వంసినీ దూనా దనుజేంద్రవినాశినీ |
దానవధ్వంసినీ దేవీ దానవానాం భయంకరీ || 28 ||

దానవీ దానవారాధ్యా దానవేంద్రవరప్రదా |
దానవేంద్రనిహంత్రీ చ దానవద్వేషిణీ సతీ || 29 ||

దానవారిప్రేమరతా దానవారిప్రపూజితా |
దానవరికృతార్చా చ దానవారివిభూతిదా || 3ఓ ||

దానవారిమహానందా దానవారిరతిప్రియా |
దానవారిదానరతా దానవారికృతాస్పదా || 31 ||

దానవారిస్తుతిరతా దానవారిస్మృతిప్రియా |
దానవార్యాహారరతా దానవారిప్రబొధినీ || 32 ||

దానవారిధృతప్రేమా దుఃఖశొకవిమొచినీ |
దుఃఖహంత్రీ దుఃఖదత్రీ దుఃఖనిర్మూలకారిణీ || 33 ||

దుఃఖనిర్మూలనకరీ దుఃఖదార్యరినాశినీ |
దుఃఖహరా దుఃఖనాశా దుఃఖగ్రామా దురాసదా || 34 ||

దుఃఖహీనా దుఃఖధారా ద్రవిణాచారదాయినీ |
ద్రవిణొత్సర్గసంతుష్టా ద్రవిణత్యాగతొషికా || 35 ||

ద్రవిణస్పర్శసంతుష్టా ద్రవిణస్పర్శమానదా |
ద్రవిణస్పర్శహర్షాఢ్యా ద్రవిణస్పర్శతుష్టిదా || 36 ||

ద్రవిణస్పర్శనకరీ ద్రవిణస్పర్శనాతురా |
ద్రవిణస్పర్శనొత్సాహా ద్రవిణస్పర్శసాధికా || 37 ||

ద్రవిణస్పర్శనమతా ద్రవిణస్పర్శపుత్రికా |
ద్రవిణస్పర్శరక్షిణీ ద్రవిణస్తొమదాయినీ || 38 ||

ద్రవిణకర్షణకరీ ద్రవిణౌఘవిసర్జినీ |
ద్రవిణాచలదానాఢ్యా ద్రవిణాచలవాసినీ || 39 ||

దీనమాతా దినబంధుర్దీనవిఘ్నవినాశినీ |
దీనసేవ్యా దీనసిద్ధా దీనసాధ్యా దిగంబరీ || 4ఓ ||

దీనగేహకృతానందా దీనగేహవిలాసినీ |
దీనభావప్రేమరతా దీనభావవినొదినీ || 41 ||

దీనమానవచేతఃస్థా దీనమానవహర్షదా |
దీనదైన్యవిఘాతేచ్ఛుర్దీనద్రవిణదాయినీ || 42 ||

దీనసాధనసంతుష్టా దీనదర్శనదాయినీ |
దీనపుత్రాదిదాత్రీ చ దీనసంపద్విధాయినీ || 43 ||

దత్తాత్రేయధ్యానరతా దత్తాత్రేయప్రపూజితా |
దత్తాత్రేయర్షిసంసిద్ధా దత్తాత్రేయవిభావితా || 44 ||

దత్తాత్రేయకృతార్హా చ దత్తాత్రేయప్రసాధితా |
దత్తాత్రేయస్తుతా చైవ దత్తాత్రేయనుతా సదా || 46 ||

దత్తాత్రేయప్రేమరతా దత్తాత్రేయానుమానితా |
దత్తాత్రేయసముద్గీతా దత్తాత్రేయకుటుంబినీ || 46 ||

దత్తాత్రేయప్రాణతుల్యా దత్తాత్రేయశరీరిణీ |
దత్తాత్రేయకృతానందా దత్తాత్రేయాంశసంభవా || 47 ||

దత్తాత్రేయవిభూతిస్థా దత్తాత్రేయానుసారిణీ |
దత్తాత్రేయగీతిరతా దత్తాత్రేయధనప్రదా || 48 ||

దత్తాత్రేయదుఃఖహరా దత్తాత్రేయవరప్రదా |
దత్తాత్రేయఙ్ఞానదానీ దత్తాత్రేయభయాపహా || 49 ||

దేవకన్యా దేవమాన్యా దేవదుఃఖవినాశినీ |
దేవసిద్ధా దేవపూజ్యా దేవేజ్యా దేవవందితా || 50 ||

దేవమాన్యా దేవధన్యా దేవవిఘ్నవినాశినీ |
దేవరమ్యా దేవరతా దేవకౌతుకతత్పరా || 51 ||

దేవక్రీడా దేవవ్రీడా దేవవైరివినాశినీ |
దేవకామా దేవరామా దేవద్విష్టవినశినీ || 52 ||

దేవదేవప్రియా దేవీ దేవదానవవందితా |
దేవదేవరతానందా దేవదేవవరొత్సుకా || 53 ||

దేవదేవప్రేమరతా దేవదేవప్రియంవదా |
దేవదేవప్రాణతుల్యా దేవదేవనితంబినీ || 54 ||

దేవదేవరతమనా దేవదేవసుఖావహా |
దేవదేవక్రొడరత దేవదేవసుఖప్రదా || 55 ||

దేవదేవమహానందా దేవదేవప్రచుంబితా |
దేవదేవొపభుక్తా చ దేవదేవానుసేవితా || 56 ||

దేవదేవగతప్రాణా దేవదేవగతాత్మికా |
దేవదేవహర్షదాత్రీ దేవదేవసుఖప్రదా || 58 ||

దేవదేవమహానందా దేవదేవవిలాసినీ |
దేవదేవధర్మపత్‍నీ దేవదేవమనొగతా || 59 ||

దేవదేవవధూర్దేవీ దేవదేవార్చనప్రియా |
దేవదేవాంగసుఖినీ దేవదేవాంగవాసినీ || 6ఓ ||

దేవదేవాంగభూషా చ దేవదేవాంగభూషణా |
దేవదేవప్రియకరీ దేవదేవాప్రియాంతకృత్ || 61 ||

దేవదేవప్రియప్రాణా దేవదేవప్రియాత్మికా |
దేవదేవార్చకప్రాణా దేవదేవార్చకప్రియా || 62 ||

దేవదేవార్చకొత్సాహా దేవదేవార్చకాశ్రయా |
దేవదేవార్చకావిఘ్నా దేవదేవప్రసూరపి || 63 ||

దేవదేవస్య జననీ దేవదేవవిధాయినీ |
దేవదేవస్య రమణీ దేవదేవహ్రదాశ్రయా || 64 ||

దేవదేవేష్టదేవీ చ దేవతాపసపాలినీ |
దేవతాభావసంతుష్టా దేవతాభావతొషితా || 65 ||

దేవతాభావవరదా దేవతాభావసిద్ధిదా |
దేవతాభావసంసిద్ధా దేవతాభావసంభవా || 66 ||

దేవతాభావసుఖినీ దేవతాభావవందితా |
దేవతాభావసుప్రీతా దేవతాభావహర్షదా || 67 ||

దేవతవిఘ్నహంత్రీ చ దేవతాద్విష్టనాశినీ |
దేవతాపూజితపదా దేవతాప్రేమతొషితా || 68 ||

దేవతాగారనిలయా దేవతాసౌఖ్యదాయినీ |
దేవతానిజభావా చ దేవతాహ్రతమానసా || 69 ||

దేవతాకృతపాదార్చా దేవతాహ్రతభక్తికా |
దేవతాగర్వమధ్యస్తా దేవతాదేవతాతనుః || 7ఓ ||

దుం దుర్గాయై నమొ నామ్నీ దుం ఫణ్మంత్రస్వరూపిణీ |
దూం నమొ మంత్రరూపా చ దూం నమొ మూర్తికాత్మికా || 71 ||

దూరదర్శిప్రియాదుష్టా దుష్టభూతనిషేవితా |
దూరదర్శిప్రేమరతా దూరదర్శిప్రియంవదా || 72 ||

దూరదర్శైసిద్ధిదాత్రీ దూరదర్శిప్రతొషితా |
దూరదర్శికంఠసంస్థా దూరదర్శిప్రహర్షితా || 73 ||

దూరదర్శిగృహీతార్చా దురదర్హిప్రతర్షితా |
దూరదర్శిప్రాణతుల్యా దురదర్శిసుఖప్రదా || 74 ||

దురదర్శిభ్రాంతిహరా దూరదర్శిహ్రదాస్పదా |
దూరదర్శ్యరివిద్భావా దీర్ఘదర్శిప్రమొదినీ || 75 ||

దీర్ఘదర్శిప్రాణతుల్యా దురదర్శివరప్రదా |
దీర్ఘదర్శిహర్షదాత్రీ దీర్ఘదర్శిప్రహర్షితా || 76 ||

దీర్ఘదర్శిమహానందా దీర్ఘదర్శిగృహాలయా |
దీర్ఘదర్శిగృహీతార్చా దీర్ఘదర్శిహ్రతార్హణా || 77 ||

దయా దానవతీ దాత్రీ దయాలుర్దీనవత్సలా |
దయార్ద్రా చ దయాశీలా దయాఢ్యా చ దయాత్మికా || 78 ||

దయాంబుధిర్దయాసారా దయాసాగరపారగా |
దయాసింధుర్దయాభారా దయావత్కరుణాకరీ || 79 ||

దయావద్వత్సలా దేవీ దయా దానరతా సదా |
దయావద్భక్తిసుఖినీ దయావత్పరితొషితా || 8ఓ ||

దయావత్స్నేహనిరతా దయావత్ప్రతిపాదికా|
దయావత్ప్రాణకర్త్రీ చ దయావన్ముక్తిదాయినీ || 81 ||

దయావద్భావసంతుష్టా దయావత్పరితొషితా |
దయావత్తారణపరా దయావత్సిద్ధిదాయినీ || 82 ||

దయావత్పుత్రవద్భావా దయావత్పుత్రరూపిణీ |
దయావదేహనిలయా దయాబంధుర్దయాశ్రయా || 83 ||

దయాలువాత్సల్యకరీ దయాలుసిద్ధిదాయినీ |
దయాలుశరణాశక్తా దయాలుదేహమందిరా || 84 ||

దయాలుభక్తిభావస్థా దయాలుప్రాణరూపిణీ |
దయాలుసుఖదా దంభా దయాలుప్రేమవర్షిణీ || 85 ||

దయాలువశగా దీర్ఘా దిర్ఘాంగీ దీర్ఘలొచనా |
దీర్ఘనేత్రా దీర్ఘచక్షుర్దీర్ఘబాహులతాత్మికా || 86 ||

దీర్ఘకేశీ దీర్ఘముఖీ దీర్ఘఘొణా చ దారుణా |
దారుణాసురహంత్రీ చ దారూణాసురదారిణీ || 87 ||

దారుణాహవకర్త్రీ చ దారుణాహవహర్షితా |
దారుణాహవహొమాఢ్యా దారుణాచలనాశినీ || 88 ||

దారుణాచారనిరతా దారుణొత్సవహర్షితా |
దారుణొద్యతరూపా చ దారుణారినివారిణీ || 89 ||

దారుణేక్షణసంయుక్తా దొశ్చతుష్కవిరాజితా |
దశదొష్కా దశభుజా దశబాహువిరాజితా || 9ఓ ||

దశాస్త్రధారిణీ దేవీ దశదిక్ఖ్యాతవిక్రమా |
దశరథార్చితపదా దాశరథిప్రియా సదా || 91 ||

దాశరథిప్రేమతుష్టా దాశరథిరతిప్రియా |
దాశరథిప్రియకరీ దాశరథిప్రియంవదా || 92 ||

దాశరథీష్టసందాత్రీ దాశరథీష్టదేవతా |
దాశరథిద్వేషినాశా దాశరథ్యానుకూల్యదా || 93 ||

దాశరథిప్రియతమా దాశరథిప్రపూజితా |
దశాననారిసంపూజ్యా దశాననారిదేవతా || 94 ||

దశాననారిప్రమదా దశాననారిజన్మభూః |
దశాననారిరతిదా దశాననారిసేవితా || 95 ||

దశాననారిసుఖదా దశాననారివైరిహ్రత్‌ |
దశాననారిష్టదేవీ దశగ్రీవారివందితా || 96 ||

దశగ్రీవారిజననీ దశగ్రీవారిభావినీ 
దశగ్రీవారిసహితా దశగ్రీవసభాజితా || 97 ||

దశగ్రీవారిరమణీ దశగ్రీవవధూరపి |
దశగ్రీవనాశకర్త్రీ దశగ్రీవవరప్రదా || 98 ||

దశగ్రీవపురస్థా చ దశగ్రీవవధొత్సుకా |
దశగ్రీవప్రీతిదాత్రీ దశగ్రీవవినాశినీ || 99 ||

దశగ్రీవాహవకరీ దశగ్రీవానపాయినీ |
దశగ్రీవప్రియా వంద్యా దశగ్రీవహ్రతా తథా || 1ఓఓ ||

దశగ్రీవాహితకరీ దశగ్రీవేశ్వరప్రియా |
దశగ్రీవేశ్వరప్రాణా దశగ్రీవవరప్రదా || 1ఓ1 ||

దశగ్రీవేశ్వరరతా దశవర్షీయకన్యకా |
దశవర్షీయబాలా చ దశవర్షీయవాసినీ || 1ఓ2 ||

దశపాపహరా దమ్యా దశహస్తవిభూషితా |
దశశస్త్రలసద్దొష్కా దశదిక్పాలవందితా || 1ఓ3 ||

దశావతారరూపా చ దశావతారరూపిణీ |
దశవిద్యాభిన్నదేవీ దశప్రాణస్వరూపిణీ || 1ఓ4 ||

దశవిద్యాస్వరూపా చ దశవిద్యామయీ తథా |
దృక్స్వరూపా దృక్ప్రదాత్రీ దృగ్రూపా దృక్ప్రకాశినీ || 1ఓ5 ||

దిగంతరా దిగంతఃస్థా దిగంబరవిలాసినీ | 
దిగంబరసమాజస్థా దిగంబరప్రపూజితా || 1ఓ6 ||

దిగంబరసహచరీ దిగంబరకృతాస్పదా |
దిగంబరహ్రతాచిత్తా దిగంబరకథాప్రియా || 1ఓ7 ||

దిగంబరగుణరతా దిగంబరస్వరూపిణీ |
దిగంబరశిరొధార్యా దిగంబరహ్రతాశ్రయా || 1ఓ8 ||

దిగంబరప్రేమరతా దిగంబరరతాతురా |
దిగంబరీస్వరూపా చ దిగంబరీగణార్చితా || 1ఓ9 ||

దిగంబరీగణప్రాణా దిగంబరీగణప్రియా |
దిగంబరీగణారాధ్యా దిగంబరగణేశ్వరా || 11ఓ ||

దిగంబరగణస్పర్శమదిరాపానవిహ్వలా |
దిగంబరీకొటివృతా దిగంబరీగణావృతా || 111 ||

దురంతా దుష్కృతిహరా దుర్ధ్యేయా దురతిక్రమా |
దురంతదానవద్వేష్ట్రీ దురంతదనుజాంతకృత్‌ || 112 ||

దురంతపాపహంత్రీ చ దస్త్రనిస్తారకారిణీ |
దస్త్రమానససంస్థానా దస్త్రఙ్ఞానవివర్ధినీ || 113 ||

దస్త్రసంభొగజననీ దస్త్రసంభొగదాయినీ |
దస్త్రసంభొగభవనా దస్త్రవిద్యావిధాయినీ|| 114 ||

దస్త్రొద్వేగహరా దస్త్రజననీ దస్త్రసుందరీ |
ద్స్త్రభక్తివిధాఙ్ఞానా దస్త్రద్విష్టవినాశినీ || 115 ||

దస్త్రాపకారదమనీ దస్త్రసిద్ధివిధాయినీ |
దస్త్రతారారాధికా చ దస్త్రమాతృప్రపూజితా || 116 ||

దస్త్రదైన్యహరా చైవ దస్త్రతాతనిషేవితా |
దస్త్రపితృశతజ్యొతిర్దస్త్రకౌశలదాయినీ || 117 ||

దశశీర్షారిసహితా దశశీర్షారికామినీ |
దశశీర్షపురీ దేవీ దశశీర్షసభాజితా || 118 ||

దశశీర్షారిసుప్రీతా దశశీర్షవధుప్రియా |
దశశీర్షశిరశ్‍ఛేత్రీ దశశీర్షనితంబినీ || 119 ||

దశశీర్షహరప్రాణా దశశిర్షహరాత్మికా |
దశశిర్షహరారాధ్యా దశశీర్షారివందితా || 12ఓ ||

దశశీర్షారిసుఖదా దశశీర్షకపాలినీ |
దశశీర్షఙ్ఞానదాత్రీ దశశీర్షారిగేహినీ || 121 ||

దశశీర్షవధొపాత్తశ్రీరామచంద్రరూపతా |
దశశీర్షరాష్ట్రదేవీ దశశీర్షారిసారిణీ || 122 ||

దశశీర్షభ్రాతృతుష్టా దశశీర్షవధూప్రియా |
దశశీర్షవధూప్రాణా దశశీర్షవధూరతా || 123 ||

దైత్యగురురతా సాధ్వీ దైత్యగురుప్రపూజితా |
దైత్యగురూపదేష్ట్రీ చ దైత్యగురునిషేవితా || 124 ||

దైత్యగురుమతప్రాణా దైత్యగురుతాపనాశినీ |
దురంతదుఃఖశమనీ దురంతదమనీ తమీ || 125 ||

దురంతశొకశమనీ దురంతరొగనాశినీ |
దురంతవైరిదమనీ దురంతదైత్యనాశినీ || 126 ||

దురంతకలుషఘ్నీ చ దుష్కృతిస్తొమనాశినీ |
దురాశయా దురాధారా దుర్జయా దుష్టకామినీ || 127 ||

దర్శనీయా చ దృశ్యా చా‌உదృశ్యా చ దృష్టిగొచరా |
దూతీయాగప్రియా దుతీ దూతీయాగకరప్రియా || 128 ||

దుతీయాగకరానందా దూతీయాగసుఖప్రదా |
దూతీయాగకరాయాతా దుతీయాగప్రమొదినీ || 129 ||

దుర్వాసఃపూజితా చైవ దుర్వాసొమునిభావితా |
దుర్వాసొ‌உర్చితపాదా చ దుర్వాసొమౌనభావితా || 13ఓ ||

దుర్వాసొమునివంద్యా చ దుర్వాసొమునిదేవతా |
దుర్వాసొమునిమాతా చ దుర్వాసొమునిసిద్ధిదా || 131 ||

దుర్వాసొమునిభావస్థా దుర్వాసొమునిసేవితా |
దుర్వాసొమునిచిత్తస్థా దుర్వాసొమునిమండితా || 132 ||

దుర్వాసొమునిసంచారా దుర్వాసొహ్రదయంగమా |
దుర్వాసొహ్రదయారాధ్యా దుర్వాసొహ్రత్సరొజగా || 133 ||

దుర్వాసస్తాపసారాధ్యా దుర్వాసస్తాపసాశ్రయా |
దుర్వాసస్తాపసరతా దుర్వాసస్తాపసేశ్వరీ || 134 ||

దుర్వాసొమునికన్యా చ దుర్వాసొ‌உద్భుతసిద్ధిదా |
దరరాత్రీ దరహరా దరయుక్తా దరాపహా || 135 ||

దరఘ్నీ దరహంత్రీ చ దరయుక్తా దరాశ్రయా |
దరస్మేరా దరపాంగీ దయాదాత్రీ దయాశ్రయా || 136 ||

దస్త్రపూజ్యా దస్త్రమాతా దస్త్రదేవీ దరొన్మదా |
దస్త్రసిద్ధా దస్త్రసంస్థా దస్త్రతాపవిమొచినీ || 137 ||

దస్త్రక్షొభహరా నిత్యా దస్త్రలొకగతాత్మికా |
దైత్యగుర్వంగనావంద్యా దైత్యగుర్వంగనాప్రియా || 138 ||

దైత్యగుర్వంగనావంద్యా దైత్యగుర్వంగనొత్సుకా |
దైత్యగురుప్రియతమా దేవగురునిషేవితా || 139 ||

దేవగురుప్రసూరూపా దేవగురుకృతార్హణా |
దేవగురుప్రేమయుతా దేవగుర్వనుమానితా || 14ఓ ||

దేవగురుప్రభావఙ్ఞా దేవగురుసుఖప్రదా |
దేవగురుఙ్ఞానదాత్రీ దేవగురూప్రమొదినీ || 141 ||

దైత్యస్త్రీగణసంపూజ్యా దైత్యస్త్రీగణపూజితా |
దైత్యస్త్రీగణరూపా చ దైత్యస్త్రీచిత్తహారిణీ || 142 ||

దేవస్త్రీగణపూజ్యా చ దేవస్త్రీగణవందితా |
దేవస్త్రీగణచిత్తస్థా దేవస్త్రీగణభూషితా || 143 ||

దేవస్త్రీగణసంసిద్ధా దేవస్త్రీగణతొషితా |
దేవస్త్రీగణహస్తస్థచారుచామరవీజితా || 144 ||

దేవస్త్రీగణహస్తస్థచారుగంధవిలేపితా |
దేవాంగనాధృతాదర్శదృష్ట్యర్థముఖచంద్రమా || 145 ||

దేవాంగనొత్సృష్టనాగవల్లీదలకృతొత్సుకా |
దేవస్త్రీగణహస్తస్థదిపమాలావిలొకనా || 146 ||

దేవస్త్రీగణహస్తస్థధూపఘ్రాణవినొదినీ |
దేవనారీకరగతవాసకాసవపాయినీ || 147 ||

దేవనారీకంకతికాకృతకేశనిమార్జనా |
దేవనారీసేవ్యగాత్రా దేవనారీకృతొత్సుకా || 148 ||

దేవనారివిరచితపుష్పమాలావిరాజితా |
దేవనారీవిచిత్రంగీ దేవస్త్రీదత్తభొజనా |

దేవస్త్రీగణగీతా చ దేవస్త్రీగీతసొత్సుకా |
దేవస్త్రీనృత్యసుఖినీ దేవస్త్రీనృత్యదర్శినీ || 15ఓ ||

దేవస్త్రీయొజితలసద్రత్నపాదపదాంబుజా |
దేవస్త్రీగణవిస్తీర్ణచారుతల్పనిషేదుషీ || 151 ||

దేవనారీచారుకరాకలితాంఘ్ర్యాదిదేహికా |
దేవనారీకరవ్యగ్రతాలవృందమరుత్సుకా || 152 ||

దేవనారీవేణువీణానాదసొత్కంఠమానసా |
దేవకొటిస్తుతినుతా దేవకొటికృతార్హణా || 153 ||

దేవకొటిగీతగుణా దేవకొటికృతస్తుతిః |
దంతదష్ట్యొద్వేగఫలా దేవకొలాహలాకులా || 154 ||

ద్వేషరాగపరిత్యక్తా ద్వేషరాగవివర్జితా |
దామపూజ్యా దామభూషా దామొదరవిలాసినీ || 155 ||

దామొదరప్రేమరతా దామొదరభగిన్యపి |
దామొదరప్రసూర్దామొదరపత్‍నీపతివ్రతా || 156 ||

దామొదరా‌உభిన్నదేహా దామొదరరతిప్రియా |
దామొదరా‌உభిన్నతనుర్దామొదరకృతాస్పదా || 157 ||

దామొదరకృతప్రాణా దామొదరగతాత్మికా |
దామొదరకౌతుకాఢ్యా దామొదరకలాకలా || 158 ||

దామొదరాలింగితాంగీ దామొదరకుతుహలా |
దామొదరకృతాహ్లాదా దామొదరసుచుంబితా || 159 ||

దామొదరసుతాకృష్టా దామొదరసుఖప్రదా |
దామొదరసహాఢ్యా చ దామొదరసహాయినీ || 16ఓ ||

దామొదరగుణఙ్ఞా చ దామొదరవరప్రదా |
దామొదరానుకూలా చ దామొదరనితంబినీ || 161 ||

దామొదరబలక్రీడాకుశలా దర్శనప్రియా |
దామొదరజలక్రీడాత్యక్తస్వజనసౌహ్రదా || 162 ||

దమొదరలసద్రాసకేలికౌతుకినీ తథా |
దామొదరభ్రాతృకా చ దామొదరపరాయణా || 163 ||

దామొదరధరా దామొదరవైరవినాశినీ |
దామొదరొపజాయా చ దామొదరనిమంత్రితా || 164 ||

దామొదరపరాభూతా దామొదరపరాజితా |
దామొదరసమాక్రాంతా దామొదరహతాశుభా || 165 ||

దామొదరొత్సవరతా దామొదరొత్సవావహా |
దామొదరస్తన్యదాత్రీ దామొదరగవేషితా || 166 ||

దమయంతీసిద్ధిదాత్రీ దమయంతీప్రసాధితా |
దయమంతీష్టదేవీ చ దమయంతీస్వరూపిణీ || 167 ||

దమయంతీకృతార్చా చ దమనర్షివిభావితా |
దమనర్షిప్రాణతుల్యా దమనర్షిస్వరూపిణీ || 168 ||

దమనర్షిస్వరూపా చ దంభపూరితవిగ్రహా |
దంభహంత్రీ దంభధాత్రీ దంభలొకవిమొహినీ || 169 ||

దంభశీలా దంభహరా దంభవత్పరిమర్దినీ |
దంభరూపా దంభకరీ దంభసంతానదారిణీ || 17ఓ ||

దత్తమొక్షా దత్తధనా దత్తారొగ్యా చ దాంభికా |
దత్తపుత్రా దత్తదారా దత్తహారా చ దారికా || 171 ||

దత్తభొగా దత్తశొకా దత్తహస్త్యాదివాహనా |
దత్తమతిర్దత్తభార్యా దత్తశాస్త్రావబొధికా || 172 ||

దత్తపానా దత్తదానా దత్తదారిద్ర్యనాశినీ |
దత్తసౌధావనీవాసా దత్తస్వర్గా చ దాసదా || 173 ||

దాస్యతుష్ట దాస్యహరా దాసదాసీశతప్రదా |
దారరూపా దారవాస దారవాసిహ్రదాస్పదా || 174 ||

దారవాసిజనారాధ్యా దారవాసిజనప్రియా |
దారవాసివినిర్నీతా దారవాసిసమర్చితా || 175 ||

దారవాస్యాహ్రతప్రాణా దారవాస్యరినాశినీ |
దారవాసివిఘ్నహరా దారవాసివిముక్తిదా || 176 ||

దారాగ్నిరూపిణీ దారా దారకార్యరినాశినీ |
దంపతీ దంపతీష్టా చ దంపతీప్రాణరూపికా || 177 ||

దంపతీస్నేహనిరతా దాంపత్యసాధనప్రియా |
దాంపత్యసుఖసేనా చ దాంపత్యసుఖదాయినీ || 178 ||

దంపత్యాచారనిరతా దంపత్యామొదమొదితా |
దంపత్యామొదసుఖినీ దాంపత్యాహ్లదకారిణీ || 179 ||

దంపతీష్టపాదపద్మా దాంపత్యప్రేమరూపిణీ |
దాంపత్యభొగభవనా దాడిమీఫలభొజినీ || 18ఓ ||

దాడిమీఫలసంతుష్టా దాడిమీఫలమానసా |
దాడిమీవృక్షసంస్థానా దాడిమీవృక్షవాసినీ || 181 ||

దాడిమీవృక్షరూపా చ దాడిమీవనవాసినీ |
దాడిమీఫలసామ్యొరుపయొధరసమన్వితా || 182 ||

దక్షిణా దక్షిణారూపా దక్షిణారూపధారిణీ |
దక్షకన్యా దక్షపుత్రీ దక్షమాతా చ దక్షసూః || 183 ||

దక్షగొత్రా దక్షసుతా దక్షయఙ్ఞవినాశినీ |
దక్షయఙ్ఞనాశకర్త్రీ దక్షయఙ్ఞాంతకారిణీ || 184 ||

దక్షప్రసూతిర్దక్షేజ్యా దక్షవంశైకపావనీ |
దక్షాత్మజ దక్షసూనూర్దక్షజా దక్షజాతికా || 185 ||

దక్షజన్మా దక్షజనుర్దక్షదేహసముద్భవా |
దక్షజనిర్దక్షయాగధ్వంసినీ దక్షకన్యకా || 186 ||

దక్షిణాచారనిరతా దక్షిణాచారతుష్టిదా |
దక్షిణాచారసంసిద్ధా దక్షిణాచారభావితా || 187 ||

దక్షిణాచారసుఖినీ దక్షిణాచారసాధితా |
దక్షిణాచారమొక్షాప్తిర్దక్షిణాచారవందితా || 188 ||

దక్షిణాచారశరణా దక్షిణాచారహర్షితా |
ద్వారపాలప్రియా ద్వారవాసినీ ద్వారసంస్థితా || 189 ||

ద్వారరూపా ద్వారసంస్థా ద్వారదేశనివాసినీ |
ద్వారకరీ ద్వారధాత్రీ దొషమాత్రవివర్జితా || 19ఓ ||

దొషాకరా దొషహరా దొషరాశివినాశినీ |
దొషాకరవిభూషాఢ్యా దొషాకరకపలినీ || 191 ||

దొషాకరసహస్త్రాభా దొషాకరసమాననా |
దొషాకరముఖీ దివ్యా దొషాకరకరాగ్రజా || 192 ||

దొషాకరసమజ్యొతిర్దొషాకరసుశీతలా |
దొషాకరశ్రేణీ దొషసదృశాపాంగవీక్షణా || 193 ||

దొషాకరేష్టదేవీ చ దొషాకరనిషేవితా |
దొషాకరప్రాణరూపా దొషాకరమరీచికా || 194 ||

దొషాకరొల్లసద్భాలా దొషాకరసుహర్షిణీ |
దొషకరశిరొభూషా దొషకరవధూప్రియా || 195 ||

దొషాకరవధూప్రాణా దొషాకరవధూమతా |
దొషాకరవధూప్రీతా దొషాకరవధూరపి || 196 ||

దొషాపూజ్యా తథా దొషాపూజితా దొషహారిణీ |
దొషాజాపమహానందా దొషాజపపరాయణా || 197 ||

దొషాపురశ్చారరతా దొషాపూజకపుత్రిణీ |
దొషాపూజకవాత్సల్యకరిణీ జగదంబికా || 198 ||

దొషాపూజకవైరిఘ్నీ దొషాపూజకవిఘ్నహ్రత్ |
దొషాపూజకసంతుష్టా దొషాపూజకముక్తిదా || 199 ||

దమప్రసూనసంపూజ్యా దమపుష్పప్రియా సదా |
దుర్యొధనప్రపూజ్యా చ దుఃశసనసమర్చితా || 2ఓఓ ||

దండపాణిప్రియా దండపాణిమాతా దయానిధిః |
దండపాణిసమారాధ్యా దండపాణిప్రపూజితా || 2ఓ1 ||

దండపాణిగృహాసక్తా దండపాణిప్రియంవదా |
దండపాణిప్రియతమా దండపాణిమనొహరా || 2ఓ2 ||

దండపాణిహ్రతప్రాణా దండపాణిసుసిద్ధిదా |
దండపాణిపరామృష్టా దండపాణిప్రహర్షితా || 2ఓ3 ||

దండపాణివిఘ్నహరా దండపాణిశిరొధృతా |
దండపాణిప్రాప్తచర్యా దండపాణ్యున్ముఖి సదా || 2ఓ4 ||

దండపాణిప్రాప్తపదా దండపాణివరొన్ముఖీ |
దండహస్తా దండపాణిర్ద్ండబాహుర్దరాంతకృత్ || 2ఓ5 ||

దండదొష్కా దండకరా దండచిత్తకృతాస్పదా |
దండివిద్యా దండిమాతా దండిఖండకనాశినీ || 2ఓ6 ||

దండిప్రియా దండిపూజ్యా దండిసంతొషదాయినీ |
దస్యుపూజ్యా దస్యురతా దస్యుద్రవిణదాయినీ || 2ఓ7 ||

దస్యువర్గకృతార్హా చ దస్యువర్గవినాశినీ |
దస్యునిర్ణాశినీ దస్యుకులనిర్ణాశినీ తథా || 2ఓ8 ||

దస్యుప్రియకరీ దస్యునృత్యదర్శనతత్పరా |
దుష్టదండకరీ దుష్టవర్గవిద్రావిణీ తథా || 2ఓ9 ||

దుష్టవర్గనిగ్రహార్హా దూశకప్రాణనాశినీ |
దూషకొత్తాపజననీ దూషకారిష్టకారిణీ || 21ఓ ||

దూషకద్వేషణకరీ దాహికా దహనాత్మికా |
దారుకారినిహంత్రీ చ దారుకేశ్వరపూజితా || 211 ||

దారుకేశ్వరమాతా చ దారుకేశ్వరవందితా |
దర్భహస్తా దర్భయుతా దర్భకర్మవివర్జితా || 212 ||

దర్భమయీ దర్భతనుర్దర్భసర్వస్వరూపిణీ |
దర్భకర్మాచారరతా దర్భహస్తకృతార్హణా || 213 ||

దర్భానుకూలా దాంభర్యా దర్వీపాత్రానుదామినీ |
దమఘొషప్రపూజ్యా చ దమఘొషవరప్రదా || 214 ||

దమఘొషసమారాధ్యా దావాగ్నిరూపిణీ తథా |
దావాగ్నిరూపా దావాగ్నినిర్ణాశితమహాబలా || 215 ||

దంతదంష్ట్రాసురకలా దంతచర్చితహస్తికా |
దంతదంష్ట్రస్యందన చ దంతనిర్ణాశితాసురా || 216 ||

దధిపూజ్యా దధిప్రీతా దధీచివరదాయినీ |
దధీచీష్టదేవతా చ దధీచిమొక్షదాయినీ || 217 ||

దధీచిదైన్యహంత్రీ చ దధీచిదరదారిణీ |
దధీచిభక్తిసుఖినీ దధీచిమునిసేవితా || 218 ||

దధీచిఙ్ఞానదాత్రీ చ దధీచిగుణదాయినీ |
దధీచికులసంభూషా దధీచిభుక్తిముక్తిదా || 219 ||

దధీచికులదేవీ చ దధీచికులదేవతా |
దధీచికులగమ్యా చ దధీచికులపూజితా || 220 ||

దధీచిసుఖదాత్రీ చ దధీచిదైన్యహారిణీ |
దధీచిదుఃఖహంత్రీ చ దధీచికులసుందరీ || 221 ||

దధీచికులసంభూతా దధీచికులపాలినీ |
దధీచిదానగమ్యా చ దధీచిదానమానినీ || 222 ||

దధీచిదానసంతుష్టా దధీచిదానదేవతా |
దధీచిజయసంప్రీతా దధీచిజపమానసా || 223 ||

దధీచిజపపూజాఢ్యా దధీచిజపమాలికా |
దధీచిజపసంతుష్టా దధీచిజపతొషిణీ || 224 ||

దధీచితపసారాధ్యా దధీచిశుభదాయినీ |
దూర్వా దూర్వాదలశ్యామా దుర్వాదలసమద్యుతిః || 225 ||

ఫలశ్రుతి
నామ్నాం సహస్త్రం దుర్గాయా దాదీనామితి కీర్తితమ్ |
యః పఠేత్ సాధకాధీశః సర్వసిద్ధిర్లభత్తు సః || 226 ||

ప్రాతర్మధ్యాహ్నకాలే చ సంధ్యాయాం నియతః శుచిః |
తథా‌உర్ధరాత్రసమయే స మహేశ ఇవాపరః || 227 ||

శక్తియుక్తొ మహారాత్రౌ మహావీరః ప్రపూజయేత్ |
మహాదేవీం మకారాద్యైః పంచభిర్ద్రవ్యసత్తమైః || 228 ||

యః సంపఠేత్ స్తుతిమిమాం స చ సిద్ధిస్వరూపధృక్ |
దేవాలయే శ్‍మశానే చ గంగాతీరే నిజే గృహే || 229 ||

వారాంగనాగృహే చైవ శ్రీగురొః సంనిధావపి |
పర్వతే ప్రాంతరే ఘొరే స్తొత్రమేతత్ సదా పఠేత్ || 230 ||

దుర్గానామసహస్త్రం హి దుర్గాం పశ్యతి చక్షుషా |
శతావర్తనమేతస్య పురశ్చరణముచ్యతే || 231 ||

|| ఇతి కులార్ణవతంత్రొక్తం దకారాది శ్రీదుర్గాసహస్రనామస్తొత్రం సంపూర్ణమ్ ||
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹

🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 
🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀🌹 

No comments:

Post a Comment