విష్ణు సహస్ర నామ తత్వ విచారణ - 966 / Vishnu Sahasranama Contemplation - 966


🌹. విష్ణు సహస్ర నామ తత్వ విచారణ - 966 / Vishnu Sahasranama Contemplation - 966 🌹

🌻 966. జన్మమృత్యుజరాతిగః, जन्ममृत्युजरातिगः, Janmamr‌tyujarātigaḥ 🌻

ఓం జన్మమృత్యు జరాతిగాయ నమః | ॐ जन्ममृत्युजरातिगाय नमः | OM Janmamr‌tyu jarātigāya namaḥ

నసన్తి జన్మాది వికారాషట్ ఇతిహేతుతః ।
నజాయతేమ్రియతే వా విపశ్చిదితి మన్త్రతః ॥

జన్మమృత్యుజరాతిగః ఇత్యచ్యుతః సుకీర్తితః ॥

జననమును, మరణమును, వార్ధక్యమును అతిక్రమించి పోవుచు అమృతత్వమును చేరియున్నది జన్మమృత్యుజరాతిగః. పుట్టుక, ఉనికి, వృద్ధి, మార్పు, క్షయము, నాశము అను ఆరును ఉనికి కల పదార్థములకు ఉండు వికారములు. ఆత్మ మాత్రము ఉనికి కలదే అయి యుండియు ఈ ఆరు వికారములకును పాత్రము కాదు కనుక జన్మమృత్యుజరాతిగః.


:: కఠోపనిషత్ ప్రథమాధ్యాయే ద్వితీయా వల్లి ::

న జాయతే మ్రియతేవా విపశ్చిత్ నాయఙ్కుతశ్చి న్న బభూవ కశ్చిత్ ।
అజో నిత్యః శాశ్వతోఽయం పురాణో న హన్యతే హన్యమానే శరీరే ॥ 18 ॥

ఉనికిని ఎరింగిన ఈ ఆత్మ తత్త్వము జన్మించదు, మరణించదు, దేనినుండియు అది ఉద్భవించలేదు. దాని నుండి ఏదియు ఉద్భవించలేదు. జన్మలేనిది, నిత్యమైనది, శాశ్వతమైన అది తన దేహము హత్య గావించబడినపుడు తాను చంపబడుటలేదు.


సశేషం...

🌹 🌹 🌹 🌹 🌹




🌹. VISHNU SAHASRANAMA CONTEMPLATION- 966 🌹

🌻 966. Janmamr‌tyujarātigaḥ 🌻

OM Janmamr‌tyujarātigāya namaḥ

नसन्ति जन्मादि विकाराषट् इतिहेतुतः ।
नजायतेम्रियते वा विपश्चिदिति मन्त्रतः ॥

जन्ममृत्युजरातिगः इत्यच्युतः सुकीर्तितः ॥


Nasanti janmādi vikārāṣaṭ itihetutaḥ,
Najāyatemriyate vā vipaściditi mantrataḥ.

Janmamr‌tyujarātigaḥ ityacyutaḥ sukīrtitaḥ.


He who transcends the six modifications indicated by the words 'is born,' 'exists,' 'grows,' 'changes,' 'decays' and 'dies' is He who goes beyond birth, death and the intervening states of existence is Janmamr‌tyujarātigaḥ.


:: कठोपनिषत् प्रथमाध्याये द्वितीया वल्लि ::

न जायते म्रियतेवा विपश्चित् नायङ्कुतश्चि न्न बभूव कश्चित् ।
अजो नित्यः शाश्वतोऽयं पुराणो न हन्यते हन्यमाने शरीरे ॥ १८ ॥


Kaṭhopaniṣat Chapter 1, Canto 2

Na jāyate mriyatevā vipaścit nāyaṅkutaści nna babhūva kaścit,
Ajo nityaḥ śāśvato’yaṃ purāṇo na hanyate hanyamāne śarīre. 18.


The intelligent Self is neither born nor does It die. It did not originate from anything, nor did anything originate from It. It is birthless, eternal, undecaying and ancient. It is not injured even when the body is killed.


🌻 🌻 🌻 🌻 🌻


Source Sloka

प्रमाणं प्राणनिलयः प्राणभृत् प्राणजीवनः ।
तत्त्वं तत्त्वविदेकात्मा जन्ममृत्युजरातिगः ॥ १०३ ॥

ప్రమాణం ప్రాణనిలయః ప్రాణభృత్ ప్రాణజీవనః ।
తత్త్వం తత్త్వవిదేకాత్మా జన్మమృత్యుజరాతిగః ॥ 103 ॥

Pramāṇaṃ prāṇanilayaḥ prāṇabhr‌t prāṇajīvanaḥ,
Tattvaṃ tattvavidekātmā janmamr‌tyujarātigaḥ ॥ 103 ॥


Continues....

🌹 🌹 🌹 🌹🌹


No comments:

Post a Comment