నిత్య ప్రజ్ఞా సందేశములు - 19 - 19. అనంత భూమా . . . / DAILY WISDOM - 19 - 19. The Infinite Bhuma . . .
🌹. నిత్య ప్రజ్ఞా సందేశములు - 19 / DAILY WISDOM - 19 🌹
🍀 📖 సంపూర్ణమైన సాక్షాత్కారం నుండి 🍀
✍️. ప్రసాద్ భరద్వాజ
🌻 19. అనంత భూమా ఒక్కడే సర్వోత్కృష్టుడు 🌻
ఉపనిషత్తులు బహుత్వం మరియు ద్వంద్వత్వం ఉన్న వాస్తవికతలను తిరస్కరించాయి. వాటి ప్రకారం, అద్వైత బ్రాహ్మణం తప్ప, మరేమీ లేదు. విశ్వం వారిచే భగవంతుని యొక్క ఊహగా వివరించబడింది. ఈ వివరణ కేవలం అలంకారికమే. మానవులకు అర్థం కావడం కోసం ఇలా వివరించారే తప్ప నిజంగా ఇలాగే ఉందని కాదు.
అనంత భూమా ఒక్కడే సర్వోన్నతుడు. ఇది దాని స్వంత గొప్పతనంపై స్థాపించబడింది. ఇది దేనిపైనా ఆధారపడదు, ఎందుకంటే మరేదీ లేదు. పరమాత్మలో కల్పన ఉండే ఆస్కారమే లేదు. కల్పన యొక్క గాఢతలో తేడా ఉండవచ్చు, కానీ ఈ వ్యత్యాసాలు కూడా ఊహలే. అటువంటి వ్యత్యాసాలు ఉన్నాయని భావించడం కూడా తప్పు. వస్తువులు బాహ్యంగా ఉన్నాయని బలంగా భావించడం వల్ల అవి ఉన్నట్లు గోచరిస్తాయి.
కొనసాగుతుంది...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
🌹 DAILY WISDOM - 19 🌹
🍀 📖 The Realisation of the Absolute 🍀
📝 Swami Krishnananda
📚. Prasad Bharadwaj
🌻 19. The Infinite Bhuma Alone Hails Supreme 🌻
The Upanishads deny the reality of the form of the world of plurality and duality. According to them, except the non-dual Brahman, nothing is. The universe is explained by them as the imagination of the Absolute-Individual. We can only understand that this Absolute imagination is merely figurative and it can have meaning only with reference to individuals in the world, and not in itself.
The infinite Bhuma alone hails supreme. It is established on its own Greatness. It is not dependent on anything else, for anything else is not. There cannot be imagination in the Absolute. Imagination may differ in degree or intensity, but even these degrees are but imagination. Even the acceptance of such a difference is ultimately invalid. The experience of external objects depends on the strong belief that they exist.
Continues...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment