🌹. విష్ణు సహస్ర నామ తత్వ విచారణ - 995 / Vishnu Sahasranama Contemplation - 995 🌹
🌻 995. చక్రీ, चक्री, Chakrī 🌻
ఓం చక్రిణే నమః | ॐ चक्रिणे नमः | OM Chakriṇe namaḥ
మనస్తత్త్వాత్మకం సుదర్శనాఖ్యం చక్రమస్యాస్తీని ।
సంసారచక్రమస్యాజ్ఞయా పరివర్తత ఇతి వా చక్రీ ॥
మనస్తత్త్వ రూపమగు సుదర్శన నామక చక్రము ఈతనికి కలదు. తన ఆజ్ఞచే పరివర్తమానము అనగా పునః పునః మొదటివలనే తిరుగుచుండునదిగా సంసార చక్రము ఇతని ఆధీనమున కలదు.
:: శ్రీ విష్ణుమహాపురాణే ప్రథమాంశే ద్వావింశోఽధ్యాయః ::
చలత్స్వరూపమత్యంతం జవేనాంతరితానిలమ్ ।
చక్రస్వరూపం చ మనో ధత్తే విష్ణుకరే స్థితతమ్ ॥ 71 ॥
చలించు స్వభావము కలదియు, తన అత్యంతవేగముచే వాయువును కూడ క్రిందుపరచునదియు, చక్రస్వరూపము కలదియు అగు మనసును - విష్ణువు తన కరమునందు ధరించుచున్నాడు.
908. చక్రీ, चक्री, Cakrī
సశేషం...
🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
🌹. VISHNU SAHASRANAMA CONTEMPLATION- 995 🌹
🌻 995. Cakrī 🌻
OM Cakriṇe namaḥ
मनस्तत्त्वात्मकं सुदर्शनाख्यं चक्रमस्यास्तीनि ।
संसारचक्रमस्याज्ञया परिवर्तत इति वा चक्री ॥
Manastattvātmakaṃ sudarśanākhyaṃ cakramasyāstīni,
Saṃsāracakramasyājñayā parivartata iti vā cakrī.
His is the cakra or discuss (one of the weapons) called Sudarśana of the form of manastattva or psychology. He sets the wheel of saṃsāra or world in motion; so Cakrī. Cakra means circle.
:: श्री विष्णुमहापुराणे प्रथमांशे द्वाविंशोऽध्यायः ::
चलत्स्वरूपमत्यन्तं जवेनान्तरितानिलम् ।
चक्रस्वरूपं च मनो धत्ते विष्णुकरे स्थिततम् ॥ ७१ ॥
Śrī Viṣṇu Mahāpurāṇa Part 1, Chapter 22
Calatsvarūpamatyaṃtaṃ javenāṃtaritānilam,
Cakrasvarūpaṃ ca mano dhatte viṣṇukare sthitatam. 71.
In his hand Vishnu holds, in the form of His discus, the mind, whose thoughts like the weapon fly swifter than the winds.
908. చక్రీ, चक्री, Cakrī
🌻 🌻 🌻 🌻 🌻
Source Sloka
शङ्खभृन्नन्दकी चक्री शार्ङ्गधन्वा गदाधरः ।
रथांगपाणिरक्षोभ्यस्सर्वप्रहरणायुधः ॥ १०७ ॥
శఙ్ఖభృన్నన్దకీ చక్రీ శార్ఙ్గధన్వా గదాధరః ।
శఙ్ఖభృన్నన్దకీ చక్రీ శార్ఙ్గధన్వా గదాధరః ।
రథాంగపాణిరక్షోభ్యస్సర్వప్రహరణాయుధః ॥ 107 ॥
Śaṅkhabhrnnandakī cakrī śārṅgadhanvā gadādharaḥ,
Śaṅkhabhrnnandakī cakrī śārṅgadhanvā gadādharaḥ,
Rathāṃgapāṇirakṣobhyassarvapraharaṇāyudhaḥ ॥ 107 ॥
Continues....
🌹 🌹 🌹 🌹🌹
Continues....
🌹 🌹 🌹 🌹🌹
No comments:
Post a Comment